Ako obstoja nástroje procurementu v skúške v podobe COVID-19

Štvrtý výročný prieskum týkajúci sa používateľskej skúsenosti s procurementom, ktorý vykonala spoločnosť Media Dell’Arte pre spoločnosť Décision Achats a jej partner CNA (Conseil National des Achats) hodnotí kladne vývoj nástrojov e-procurementu. Tieto riešenia sa stali nevyhnutnými pre oddelenia procurementu. Ich použitie bolo prispôsobené kríze a zvýraznili sa tak niektoré oblasti pre zlepšenie v budúcnosti.

Štvrtý výročný prieskum týkajúci sa používateľskej skúsenosti s procurementom, ktorý vykonala spoločnosť Media Dell’Arte pre spoločnosť Décision Achats a jej partner CNA (Conseil National des Achats) hodnotí kladne vývoj nástrojov e-procurementu. Tieto riešenia sa stali nevyhnutnými pre oddelenia procurementu. Ich použitie bolo prispôsobené kríze a zvýraznili sa tak niektoré oblasti pre zlepšenie v budúcnosti.

Prehľad nástrojov e-procurementu

Či už ide o e-procurement, správu úložísk alebo iné riešenia, nástroje e-procurementu sa v súčasnosti považujú za zásadné pre každodennú činnosť každého kupujúceho. Takmer tri štvrtiny respondentov ich používajú pravidelne, t. j. každý deň alebo aspoň niekoľkokrát týždenne.

Z prevádzkového hľadiska sú tieto nástroje užitočné hlavne pre dodržiavanie interných postupov a zlepšovanie súladu s požiadavkami (sledovateľnosť, dodržiavanie noriem atď.). V konečnom dôsledku môžu tieto nástroje pomôcť so zdieľaním údajov medzi rôznymi zúčastnenými stranami alebo s prognózami, ktoré uľahčia rozhodovanie. Na to je potrebné, aby mali oddelenia procurementu poruke špičkové riešenia, ktoré sa donedávna príliš nepoužívali (umelá inteligencia, chatboty, RPA čiže robotická automatizácia procesov atď.).

Je tiež zaujímavé si všimnúť, ako táto zdravotná kríza zmenila očakávania používateľov týkajúce sa týchto nástrojov. Sú však dve kľúčové charakteristiky, ktoré sú pre týchto používateľov omnoho dôležitejšie: bezpečnosť (dát atď.) a možné vzdialené použitie v dôsledku silného nárastu práce na diaľku.

Pandémia: Katalyzátor nástrojov e-procurementu

Nie je prekvapením, že spoločnosti, ktoré boli z hľadiska digitalizácie najpokročilejšie, táto zdravotnícka kríza nijako výrazne nepoškodila. Vďaka nástrojom e-procurementu sú odolnejšie, pokiaľ ide o schopnosť reagovať, prispôsobiť sa a byť flexibilný voči mnohým ťažkostiam, ktorým čelia.

Bez ohľadu na úroveň ich digitálnej zrelosti sa o nedostatkoch v rámci svojich procesov dozvedeli aj oddelenia procurementu a chcú sa im venovať.

V nadväznosti na pandémiu a krízu spojenú s COVID-19 sú prioritné tri faktory:

  • Pomocou nástrojov novej generácie je nutné celkom prehodnotiť riadenie rizík dodávateľa.
  • Zmena pohľadu a správania oddelení procurementu v súvislosti so spoločenskou zodpovednosťou podnikov a ich vybavenie príslušnými nástrojmi.
  • Posilnenie vzťahu medzi procurementom a dodávateľským reťazcom. 

V tejto kríze sa oddelenia procurementu stali centrami na vytváranie ziskov a hodnôt. Aby sa mohli vyrovnať s výzvami, ktoré kríza priniesla, je nutné najmä pomocou nástrojov pre e-procurement urýchliť vlastné plány digitálnej transformácie.


Písali sme o:

Ďalšie články, ktoré vám pomôžu