V jednom zo svojich nedávnych článkov The Hackett Group vyzdvihuje nový koncept – neustále zlepšovanie digitalizácie. Objavte nový pohľad na neustále zlepšovanie, ktoré spadá kamsi medzi inteligentnú automatizáciu a pokročilú analytiku. Ide o ďalší krok k vytváraniu hodnoty v oblasti procurementu.
Ako bude procurement v budúcnosti vytvárať hodnotu?
V budúcich piatich rokoch sa bude na oddeleniach procurementu v plnom prúde zavádzať digitálna transformácia. Oddelenia by sa tak mali ocitnúť v pozícii, keď môžu organizácii poskytovať väčšiu hodnotu.
Budú napríklad môcť:
- Eliminovať alebo automatizovať určité rutinné procesy, ako je splácanie záväzkov a spracovanie objednávok.
- Pomocou kognitívnych schopností predpovedať aktivity, navrhovať príležitosti a odporúčať stratégiu.
- Používať dáta a pokročilú analytiku na zlepšenie dodržiavania predpisov a úsporu financií, čo bude mať priamy vplyv na zisky.
- Používať technológiu na predvídanie rušivých udalostí v dodávateľskom reťazci, čo organizácii umožní lepšie plánovať a obmedzovať narušenia.
Vďaka týmto výhodám budú oddelenia procurementu schopné významne zlepšiť svoju efektivitu a tiež zvýšiť spokojnosť zúčastnených strán. Okrem jednoduchého znižovania prevádzkových nákladov sa oddelenia procurementu stanú strategickými poradcami materskej spoločnosti.
Ako funguje neustále zlepšovanie v digitálnom kontexte?
V digitálnej ére sa príležitosti pre neustále zlepšovanie primárne zdajú byť založené na kombinácii nástrojov inteligentnej automatizácie a pokročilých analýz.
Automatizované procesy sú nepretržitým zdrojom dát, ktoré sú zasa miazgou analytiky. Čím vyššie je množstvo a kvalita týchto dát a čím sú rozmanitejšie, tým relevantnejšie budú analytické výstupy. A to umožní oddeleniu procurementu lepšie pochopiť trh a vytvárať prediktívne modely. Tieto informácie nakoniec vedú k lepšej realizácii celého procesu a zlepšeniu prevádzkového výkonu. Tento cyklus založený na nových technológiách stelesňuje koncept neustáleho zlepšovania digitalizácie.
Ako isto viete, neustále zlepšovanie digitalizácie pôjde v nasledujúcich rokoch ruka v ruke s vývojom nových technológií, čím sa posilní strategická úloha oddelení procurementu a vytvorí sa väčšia hodnota pre celú organizáciu.