.

Plánujete letnú odstávku? Tu je pár tipov, ako zlepšiť pracovné prostredie, kým ho opäť zabývate

Hlavne v priebehu letných dovoleniek si mnoho firiem naplánuje odstávku kvôli oprave podláh alebo maľovaniu. Keď máte v pláne veľké zmeny, ktoré zasahujú do prevádzky, využite odstávku naplno. Poradíme vám, ako na to.

Rozplánujte si, čo všetko počas odstávky vymeníte

K vyprataniu celých kancelárií alebo skladov dochádza vo firmách len zriedka. Väčšinou je to však z niekoľkých dôvodov: 

  • výmena podlahových krytín (v kanceláriách) alebo oprava podláh (sklad),
  • kompletné vymaľovanie miestností,
  • výmena okien,
  • inštalácia nových rozvodov a zásuviek,
  • montáž klimatizácie,
  • generálne upratovanie (prečítajte si, ako na upratovanie skladov, kancelárií a vonkajších priestorov),
  • alebo v prípade poškodenia či zničenia priestorov – pre tento prípad sa môžete poistiť, čo vrelo odporúčame.

Všetky vyššie uvedené projekty sa vám oplatí zvládnuť počas jedinej odstávky, aby ste nemuseli celé kolo vypratávania absolvovať aj ďalší rok. Dobre si rozplánujte celý proces sťahovania, pripravte si dostatok priestoru, vytvorte si zoznam vecí (aby ste ich pri opätovnom nasťahovaní nepostrácali) a dajte o odstávke včas vedieť svojim zamestnancom.

Konkrétne tipy, na čo si dať pozor, nájdete v rozhovore s Petrou Brablecovou >>

TIP: Ak si neviete rady, ako priestor skladu alebo kancelárií rozplánovať, dajte si od nás spracovať 3D vizualizáciu.

sklad
V sklade je odstávka výbornou príležitosťou na obnovu podlahového značenia.

Pri zariaďovaní skladu dbajte na BOZP

Pri odstávke prevádzky v sklade sa poraďte s firemným technikom BOZP, povereným pracovníkom a ideálne aj vedúcim skladu. Spolu si vyhodnoťte, kde je potrebné nové značenie, tabuľky a vybavenie.

Zvyčajne sa v sklade oplatí skontrolovať a vymeniť: 

Prečítajte si, či vo svojej firme dodržiavate pravidlá správneho značenia pomocou výstražných tabuliek >>

Pri odstávke riešte s BOZP technikom aj ekológiu prevádzky. Napríklad pod nádobou alebo barelom s chemickou látkou by mala byť umiestnená záchytná vaňa, ktorá spĺňa normy a má zodpovedajúcu kapacitu. Označte priestor okolo tabuľkou, aby každý vedel, že sa tu uchovávajú chemické alebo horľavé látky. Tento krok je veľmi dôležitý, aby nedošlo k prípadnému poškodeniu nádoby a ohrozeniu ľudského zdravia alebo životného prostredia.

Tomáš Martinek, obchodný riaditeľ pre Manutan EAST

Prečítajte si viac o skladovaní chemikálií a nebezpečných látok >>

V kanceláriách kladieme dôraz na rozvrhnutie a súkromie

Kancelárie väčšinou čaká spolu s novou podlahou a vymaľovaním aj úprava celkového layoutu miestnosti – zmena počtu miest, odlišné rozvrhnutie stolov, stoličiek a výmena nábytku. Ak v redizajne kancelárií tápete, využite náš redizajn kancelárií na kľúč. Jeho súčasťou je nafotenie priestoru a zápis všetkých vašich požiadaviek, návrh rozvrhnutia a dokonca aj 3D vizualizácia celého priestoru vrátane odporúčaní na vhodný nábytok. 

TIP: Radi pre vás zabezpečíme aj výmenu podláh, kompletné vymaľovanie a nové zariadenie vrátane montáže vďaka spolupráci s externými montážnymi firmami. Stačí, keď sa ozvete na našu zákaznícku linku alebo svojmu obchodnému zástupcovi.

Potom už len stačí kanceláriu zariadiť. Zvláštnu pozornosť venujte orientácii stolov, ktorú prispôsobte rozvrhnutiu miestnosti:

  • monitory by nemali byť natočené smerom k vstupu do miestnosti – nikomu nie je príjemné, keď vám každý, kto vojde, pozerá cez rameno,
  • ubezpečte sa, že sú všetky stoly dostatočne osvetlené,

skontrolujte, či nie je jeden alebo viac stolov v tesnej blízkosti rušivých prvkov, ako napr. hlučná klimatizácia, tikajúce hodiny, dvere na rušnú ulicu a pod.

TIP: Pri výbere nového nábytku zvážte aj jeho využitie a nosnosť. Mnoho firiem napr. na ťažké šanóny s dokumentmi kúpi lacnú skriňu alebo police, ktoré váhu neudržia. Na takéto účely radšej kúpte nábytok so zvýšenou nosnosťou až do 120 kg alebo uzamykateľnými dvierkami.

Nájsť to najlepšie usporiadanie môže dať zabrať. Väčšinou totiž nastanú dve situácie:

1) Rozostavíte stoly pozdĺž stien miestnosti. Kolegovia budú sedieť chrbtom k sebe a keď sa otočia, uvidia jeden druhému do počítača.

2) Stoly prirazíte k sebe uprostred miestnosti, takže na seba kolegovia priamo vidia, čo pre nich môže byť rušivé.

Preto odporúčame priestor medzi stolmi oddeliť priečkou, aby všetci mali dostatok súkromia a pokoj na prácu. Využijete na to:

Prečítajte si tiež, ako zlepšiť akustiku v open space kancelárii >>

Ak máte staršie vybavenie, zvážte rovno nákup nových stolov a stoličiek – ušetríte si tak ďalšie prípadné vypratávanie. Ideálnou voľbou sú výškovo nastaviteľné stoly a ergonomické stoličky, vďaka ktorým znížite u kolegov únavu a pomôžete im so správnym držaním tela. Prečítajte si tipy na 9 základných produktov, ktorými zariadite ergonomické pracovisko >

V prípade, že chcete s letnou odstávkou a zariadením kancelárií alebo skladov poradiť, obráťte sa na nás. Celým procesom vás budeme sprevádzať.


Ďalšie články, ktoré vám pomôžu