Procure-to-Pay: Ako zabrániť úniku hodnôt

Nové technológie majú veľký potenciál na zvýšenie výkonu. Ľudia s rozhodovacími právomocami v oblasti procurementu sa však pýtajú, aký nástroj potrebujú, aby svojím spoločnostiam priniesli skutočnú pridanú hodnotu. McKinsey nám pomáha rozlíšiť medzi vytváraním a udržovaním hodnoty. Vytváranie hodnôt, alebo prevencia úniku hodnôt? McKinsey rozlišuje medzi dvoma typmi technológií: Riešenia, ktoré pomáhajú identifikovať a vytvárať hodnotu zlepšením viditeľnosti výdavkov a zlepšením […]

eurofloat

Nové technológie majú veľký potenciál na zvýšenie výkonu. Ľudia s rozhodovacími právomocami v oblasti procurementu sa však pýtajú, aký nástroj potrebujú, aby svojím spoločnostiam priniesli skutočnú pridanú hodnotu. McKinsey nám pomáha rozlíšiť medzi vytváraním a udržovaním hodnoty.

Vytváranie hodnôt, alebo prevencia úniku hodnôt?

McKinsey rozlišuje medzi dvoma typmi technológií:

  • Riešenia, ktoré pomáhajú identifikovať a vytvárať hodnotu zlepšením viditeľnosti výdavkov a zlepšením zdrojov. Patria medzi nich napríklad automatizovaná analýza výdavkov, analýza kategórií a riešení pre výber dodávateľa.
  • Riešenia, ktoré pomáhajú predchádzať úniku hodnôt posilnením procesu Procure-to-Pay a zlepšením riadenia výkonu. Patrí medzi ne napríklad proces Procure-to-Pay čiže nástroje na manažment výkonu dodávateľa, systémy na správu pohľadávok a systémy na sledovanie dodržiavania predpisov.

Ako optimalizovať proces Procure-to-Pay

Riešenie Procure-to-Pay

Riešenia Procure-to-Pay, určené na podporu čisto prevádzkových činností v rámci procurementu, sa postupne vyvíjajú od roku 2000. Ich schopnosti pokročili a rozšíril sa aj ich rozsah.

Riešenia, ktoré proces Procure-to_Pay ponúka pre budúcnosť, budú schopné využívať obrovské množstvo dát na podporu kupujúcich v každodennej práci, napríklad:

  • Vytváranie prediktívnych konfigurácií objednávok pre opakované nákupy.
  • Skrátenie času spracovania objednávky a faktúry.
  • Využívanie štandardizovaných šablón objednávok.
  • Identifikácia potenciálnych dodávateľov pre kategórie, na ktoré sa nevzťahujú existujúce zmluvy alebo katalógy.
  • Automatické radenie objednávok a faktúr.
  • A ten zoznam pokračuje.

Automatizované systémy riadenia zhody

Nástroje pre automatizovanú správu dodržiavania predpisov slúžia ako strážne psy, ktoré prechádzajú každou transakciou a identifikujú, kvantifikujú a riešia úniky hodnôt. Môžu napríklad identifikovať nákupy vykonané pomocou nesprávnych kanálov alebo okamihy, kedy neboli zmluvy efektívne využité.

V budúcnosti budú tieto systémy schopné automaticky extrahovať zo zmlúv všetky podmienky a porovnávať ich s nepretržitými prúdmi faktúr, činností dodávateľa, údajmi o výkone atď.

Optimalizáciou efektivity procesu Procure-to-Pay a potlačením nesúladu dokážu ľudia s rozhodovacími právomocami v oblasti procurementu zabrániť úniku hodnôt.


Písali sme o:

Ďalšie články, ktoré vám pomôžu