Procure-to-Pay: Dvojrýchlostná automatizácia

Spoločnosti čaká v procesoch digitalizácie procurementu ešte dlhá cesta, najmä pokiaľ ide o samotný Procure-to-Pay proces. V priemere je v rámci spoločnosti digitalizovaných iba 30 % transakcií (od požiadavky na nákup po fakturáciu).

ptp

Spoločnosti čaká v procesoch digitalizácie procurementu ešte dlhá cesta, najmä pokiaľ ide o samotný Procure-to-Pay proces. V priemere je v rámci spoločnosti digitalizovaných iba 30 % transakcií (od požiadavky na nákup po fakturáciu). V jednej zo svojich najnovších štúdií popisuje The Hackett Group rozsah, v akom je proces Procure-to-Pay v súčasnosti automatizovaný, pričom porovnáva väčšinu spoločností s tými, ktoré dosahujú najlepšie výsledky.

Procure-to-Pay: Rôzne úrovne automatizácie

Aj keď spoločnosť zaviedla digitálne riešenia, ich transakcie nemusia byť dostatočne digitalizované. Najvýkonnejšie spoločnosti sú dokladom toho, ako je možné optimálne automatizovať proces procurementu najmä na začiatku transakčného reťazca, ale väčšina organizácií v skutočnosti sotva drží krok.

Zdá sa, že onen „dlhý chvost“, t. j. nákupy triedy C, väčšinou spomaľuje automatizáciu procesu Procure-to-Pay. V skutočnosti iba 10 % spoločností používa pri nepriamych nákupoch elektronický katalóg v porovnaní so 14 % najvýkonnejších spoločností. Pre ďalšiu automatizáciu procesov procurementu je bezpodmienečne nutné používať digitálne kanály, ktoré sú najvhodnejšie pre daný typ výdavkov. Napríklad predajné automaty sú obzvlášť vhodné pre produkty výrobky z kategórie údržby, opráv a prevádzky.

Fakturácia: Slabý článok v procese Procure-to-Pay

Vo väčšine spoločností zostáva fakturácia v súčasnosti najmenej automatizovaným procesom. Najvýkonnejšie spoločnosti digitalizujú takmer 85 % svojich faktúr. Vo väčšine spoločností je to však iba 30 %.

Avšak digitalizácia procesu fakturácie ponúka významné potenciálne úspory a veľa ďalších výhod, ako je vyššia produktivita a spokojnosť s prácou, bezpapierová prevádzka a menej chýb. V skutočnosti stojí papierová faktúra najvýkonnejšej spoločnosti v priemere 5,90 eur, zatiaľ čo digitalizovaná faktúra sa pohybuje okolo 1,971 eur (takmer tretina ceny!). Aj tu je kľúčom k úspechu schopnosť prispôsobiť procesy vašim zainteresovaným stranám na základe ich digitálnej zrelosti a pritom (stále) uprednostňovať elektronický prístup.

A konečne, pre optimalizáciu automatizácie vášho procesu Procure-to-Pay by ste mali prijať digitálne kanály, ktoré sú najvhodnejšie pre dané typy nákupov a zúčastnené strany. V kombinácii so systematizáciou dodávateľov poskytuje optimálna digitalizácia jasný prehľad o výdavkoch a vyššiu efektivitu v rámci procurement tímov.


Písali sme o:

Ďalšie články, ktoré vám pomôžu