[Rozhovor s riaditeľom] Tomáš Střelský o novinkách v Manutane: udržateľné produkty, druhá šanca vyradeným výrobkom alebo PayPal

Počas nasledujúceho štvrťroka sa Manutan zameria na rozšírenie ponuky produktov, ľahšie vyhľadávanie v e-shope a zavedenie novej platobnej metódy. Opýtali sme sa tiež na súčasný trend v oblasti céčkových nákupov.

tomas_strelsky_medailonek

Aké novinky Manutan teraz chystá? 

Chystáme sa zaradiť tzv. zelené či udržateľné produkty. Chceli by sme dať nákupcom možnosť zvoliť si výrobok, ktorý bude v súlade so stratégiou udržateľného rozvoja. Do ponuky budeme zaraďovať produkty s certifikátom udržateľnosti. To znamená, že pri ich výrobe sa používajú napríklad recyklované materiály, obnoviteľné zdroje a výroba nezanecháva uhlíkovú stopu.

Zároveň chceme častejšie dávať druhú šancu vyradeným produktom. Ide o výrobky, ktoré sa len ľahko poškodia pri preprave alebo ich zákazník vráti. Pokojne môžu ešte ďalej slúžiť. Zákazníci ich odkúpia za výhodnejšiu cenu.

Ako je to s vyradenými výrobkami v súčasnosti

Vyradené produkty zákazníci už teraz nájdu na webe Manutan Výpredaj. Zatiaľ sa až tak nevyužíva. Posilníme preto jeho propagáciu, zaradíme viac produktov a zapracujeme na webe, aby bol používateľsky prívetivejší. Likvidácia výrobku by mala byť naozaj poslednou možnosťou. 

Plánujete ešte ďalšie zmeny v sortimente?

Neustále pracujeme na tom, aby nákupca našiel na jednom mieste všetko, čo môže z oblasti céčkových nákupov potrebovať. Rozširujeme teda sortiment vo všetkých kategóriách, vrátane produktov privátnej značky Manutan. 

Čaká zákazníkov niečo nové tiež v oblasti služieb?

Pre mnoho veľkých firiem fungujeme ako externý nákupca a túto rolu chceme naplňovať aj naďalej. Veľkú časť našej práce tvorí spracovanie atypických ponúk mimo katalógu. Pokiaľ nám pošlete zadanie, napríklad na vybavenie dielne, vyberieme produkty aj ich alternatívy so zreteľom na špecifiká danej prevádzky.

Dohodnúť sa dokážeme tiež na výrobe požadovaného produktu s výrobcom. Vybavujem si napríklad zákazku pre logistickú firmu, kde sme riešili špeciálne stoly s organizérmi na pracovné nástroje. Poradíme si, aj keď nám zákazník len popíše svoju predstavu priestoru alebo pošle ilustračný obrázok.

Pozrite sa na prehľad služieb Manutanu >>

Aké prevádzky vybavujete najčastejšie?

Často sa zaoberáme vybavením do výroby so špecifickými požiadavkami, ktoré bežný produkt nespĺňa – napríklad rozmerovo či farebne. Alebo ide o výrobu, kde sa chystajú inovácie či zavádzanie lean procesov a je potrebné tomu prispôsobiť vybavenie prevádzky. 

Prečítajte si prípadovú štúdiu o vybavení šatní pre spoločnosť Walmark >>

Chystáte nejaké zmeny v e-shope?

V e-shope je prioritou, aby zákazník vybavil svoj nákup pohodlne a rýchlo. Céčkové nákupy sú pre väčšinu nákupcov okrajovou záležitosťou, ktorou sa nechcú zdržiavať. Zameriavame sa teda na prehľadné členenie produktov, zlepšujeme filtrovanie a vyhľadávanie v e-shope. 

Ďalej sme sa rozhodli rozšíriť spôsoby platby o PayPal, aby sme uľahčili nákup napríklad koncovým zákazníkom, ktorí účet PayPal používajú. 

Ako ste zvládli situáciu s ochrannými pomôckami počas pandémie?

Samozrejme sa zvýšil dopyt po ochranných prostriedkoch. Väčší záujem bol ale tiež o označovanie priestorov či rôzne bariéry. Mali sme dostatok ľudí, takže sme zvládli rýchlo spracovávať ponuky a nakúpiť sortiment u výrobcov, na začiatku aj v priebehu pandémie.

Aké trendy v oblasti céčkových nákupov teraz pozorujete?

Klesol záujem o veľké projekty na vybavenie kancelárií, pretože sa počíta s prácou z domova. Firmy ale investujú viac prostriedkov do zázemia pre zamestnancov alebo vonkajších priestorov. Snažia sa vytvárať lepšie pracovné podmienky. Núti ich k tomu aj situácia na pracovnom trhu, zamestnancov je ťažšie získať či udržať. Okrem toho sa stále zvyšuje záujem o automatizáciu, teda o riešení nákupu prostredníctvom e-procurementu.

Ako fungujú objednávky a e-procurement >>