Ako prebieha reklamácia v Manutane: rýchlo a bez vytáčania

Keď sa votrie chybička a tovar dorazí v nesprávnom množstve alebo poškodený, zariadime, aby proces jeho vrátenia alebo reklamácie bol čo najrýchlejší a jednoduchý. Aby sme vám urobili v celom procese jasno, spísali sme všetko, čo by vás mohlo zaujímať. Čítajte, v akých prípadoch reklamáciu neuznáme alebo koľko dní v priemere trvá.

Ako prebieha reklamácia v Manutane: rýchlo a bez vytáčania

Aký je rozdiel medzi vrátením tovaru a reklamáciou

Vrátiť tovar, s ktorým nie ste spokojní, môžete v zákonnej lehote 14 dní od jeho prevzatia – pokiaľ ste súkromná osoba (zákazník, ktorý ho nevyužije na podnikanie). Pokiaľ by sa poškodil vinou prepravy alebo by bol chybný, môžete tovar v záručnej lehote aj reklamovať. 

TIP: V Manutane poskytujeme na väčšinu tovaru (až na spotrebné a hygienické potreby) 10-ročnú záruku. Vyberáme si totiž dodávateľov, za ktorých kvalitou výrobkov stojíme.

Ako právnická alebo fyzická podnikajúca osoba, ktorá tovar nakupuje tzv. „na firmu“ ho vrátiť nemôžete. Keď sa teda pomýlite a kúpite výrobok s funkciami, ktoré vám nevyhovujú, tovar už nevrátite. Reklamovať ho ale za určitých podmienok môžete.

Ako v Manutane vrátite tovar

Pokiaľ sa ako súkromná osoba rozhodnete tovar vrátiť, odstupujete tým od kúpnej zmluvy. Deň potom, keď dostanete tovar, vám začína plynúť lehota 14 dní, počas ktorej treba zareagovať telefonicky, e-mailom alebo písomným odstúpením od kúpnej zmluvy na:

Stačí uviesť, že chcete tovar vrátiť, pripíšete alebo nadiktujete číslo faktúry a spomeniete, akou formou potrebujete vrátiť platbu. Teda či na účet, z ktorého ste vykonali počiatočnú transakciu, alebo na iný. 

Dôvod na vrátenie tovaru písať nemusíte, ale radi sa ho dozvieme, aby sme mohli daný tovar z našej ponuky prípadne vyradiť alebo zlepšiť naše služby. Hneď, ako k nám e-mail či list dorazí, treba tovar vrátiť. A to do 14 dní odo dňa, kedy odstúpenie dostaneme

Výrobky bezpečne zabaľte vrátane:

  • pôvodného obalu,
  • príslušenstva,
  • dokladov
  • a prípadných darčekov, ktoré ste od nás k nákupu dostali.

Pretože nám tovar posielate späť len na základe vlastného rozhodnutia, ktoré neopierate o chybu alebo poškodenie pri doprave, platíte za jeho dopravu. V Manutane zaisťujeme spätný zvoz, vďaka ktorému nemusíte komunikovať so žiadnou ďalšou dopravnou službou. Hneď ako odstúpenie od zmluvy dostaneme, kontaktujeme vás s termínom zvozu. Za balík do 40 kg zaplatíte 150 Kč bez DPH a nad 40 kg potom 400 Kč bez DPH. Pri zásielkach nad 300 kg sa na cene dopravy dohodneme individuálne.

Nezabudnite ale, že tovar, ktorý ste už použili alebo montovali, vrátiť nemôžete. Pokiaľ k nám dorazí tovar, ktorý bude nekompletný, opotrebovaný, poškodený alebo znečistený, máme nárok na náhradu škody, ktorá vaším používaním vznikla. V takom prípade vám po dohode vrátime za tovar nižšiu sumu, než ste zaň zaplatili. 

Do 14 dní od odstúpenia od zmluvy vám potom pošleme všetky náklady vrátane dopravy mínus prípadné kompenzácie za poškodený tovar.

V Manutane od zmluvy neodstúpite a už nevrátite:

  • atypický tovar, ktorý ste si objednali na mieru a bežne ho nenájdete v hlavnom alebo akciovom katalógu,
  • dodávky tovaru, ktorého hodnota presahuje 50 tisíc Kč,
  • dodávky tovaru alebo služby, ktoré sú závislé od výchyliek finančného trhu a ako predávajúci ich počas lehoty na vrátenie neovplyvníme (napr. pri hliníku a dreve na výrobu dielenského nábytku na mieru),
  • tovar, ktorý sme na vaše prianie upravili,
  • dodávku tovaru, ktorá podlieha rýchlej skaze alebo ste ho po dodaní nenávratne zmiešali s iným tovarom,
  • tovar, ktorý ste prevzali v hygienicky uzavretom obale a otvorili ste ho,
  • a zvukové alebo obrazové nahrávky, pri ktorých ste porušili pôvodný obal.

Ako predávajúci si tiež vyhradzujeme právo odstúpiť od kúpnej zmluvy, keď nakúpite tovar so zjavnou tlačovou chybou ceny alebo popisov výrobkov v katalógu aj v e-shope. Napríklad, keď objednáte kancelársku stoličku a miesto 3 283 korún za ňu zaplatíte 32 korún a 83 halierov.

Ako v Manutane prejsť jednoducho reklamáciou

Pri reklamáciách sa riadime zákonom č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa. Oproti zákonom, ktoré nám dávajú na vyriešenie reklamácie 30 dní, sa ale snažíme celý proces skrátiť na 3–4 dni od chvíle, kedy u nás reklamáciu uplatníte. 

„Pokiaľ je reklamácia oprávnená a tovar máme na sklade, obratom zasielame tovar nový a poškodený si vyzdvihneme,“ vysvetľuje Iva Berková Team Leader ponukového oddelenia Manutanu.

Proces reklamácie krok za krokom

  1. Keď tovar dostanete do ruky, skontrolujte, či nie je poškodený obal prepravou
  2. Pokiaľ vidíte, že je balenie vo veľmi zlom stave, od dopravcu ho nepreberajte a hneď ho odmietnite, alebo ho preberte tzv. „s výhradou“. Spíšte s vodičom protokol, nafoťte obal zásielky a poškodenie spoločne uveďte do doručovacieho listu, ktorý vodič eviduje pri každej zásielke.
  3. Balík hneď otvorte a skontrolujte, či v ňom máte správne produkty a nič nechýba. Tiež preverte poškodenie, ktoré mohlo vzniknúť dopravou.
  4. Pokiaľ je tovar v zásielke poškodený, hneď nás o tom informujte. Skôr, ako tak urobíte, tovar nafoťte. Zábery poškodeného produktu nám pošlite e-mailom na reklamace@manutan.cz.
  5. Reklamáciu uplatníte najrýchlejšie vo svojom účte v e-shope Manutanu, cez reklamačný dotazník, kde nám vyplníte všetko, čo na to potrebujeme. Najskôr sa prihláste do svojho účtu. 
  6. Nájdite Prehľad objednávok, kde rozkliknete Detaily objednávky pri nákupe, v ktorom chcete tovar reklamovať. 
  7. V objednávke dajte Vrátiť tovar pri konkrétnych poškodených produktoch. 
  8. Zvoľte počet kusov na reklamáciu a tovar potvrďte. 
  9. V ponuke vyberte dôvod reklamácie (napríklad „nezodpovedajúci tovar“, „tovar nefunguje“ alebo zvoľte „iný dôvod“, pod ktorý patrí napríklad neúplný tovar, chybný tovar či produkty poškodené prepravou).
  10. Vyberte spôsob, ktorým chcete reklamáciu vyriešiť. Teda či si tovar ponecháte so zľavou, čo posúdime na reklamačnom oddelení, alebo či si ho vyzdvihneme a dáme vám zaň nový kus.
  11. Na záver potvrďte vyplnené informácie a reklamáciu odošlite.
  12. Obratom sa vám k reklamácii ozveme.

TIP: Pokiaľ si aj tak nie ste postupom reklamácie istí, dajte nám vedieť a my vás prevedieme celým procesom reklamácie aj vrátenia tovaru. Stačí, keď sa nám ozvete na číslo 800 24 24 24 alebo napíšete na e-mail reklamace@manutan.cz.

„Keď nám dorazí reklamácia z dotazníka, zaevidujeme ju do systému a začneme overovať informácie podľa fotiek. Napríklad sa zaujímame, kde vzniklo poškodenie produktu a riešime detaily u dopravcu aj dodávateľa. Na začiatku sa s vami spojíme telefonicky, aby ste vedeli, že sa reklamácia dala do pohybu, a sme s vami po celý čas procesu v kontakte. Keď je reklamácia oprávnená, dohodneme sa na výmene tovaru a poškodený kus si sami vyzdvihneme,“ objasňuje Iva Berková z Manutanu.

Výsledok reklamácie sa líši prípad od prípadu. Keď si objednáte tovar, na ktorom sa vinou dopravcu odrie lak, dohodneme sa na výmene alebo na zľave. Podľa zákona o ochrane spotrebiteľa pristupujeme vo výnimočných prípadoch aj k vráteniu peňazí.

Kedy reklamáciu neuznáme

Pri posudzovaní neuznávame reklamáciu atypického tovaru. Teda produkty, ktoré vám po dohode necháme vyrobiť na zákazku alebo upravíme. Vždy si totiž dopredu overujeme všetky parametre výrobku, ktoré vás necháme odsúhlasiť, kým ho objednáme. Preto sa vopred nebojte osloviť našich produktových špecialistov, ktorí k vám dorazia, všetko premerajú a prekonzultujú. Vyhnete sa tak objednávkam, kde by ste čokoľvek prehliadli.

TIP: Pokiaľ k nám dorazí neoprávnená reklamácia tovaru, ktorý je preukázateľne poškodený alebo rozbitý vašou vinou, ste podľa zákona povinní uhradiť dopravu tovaru aj náklady, ktoré nám vzniknú napríklad pri spracovaní posudku. Poraďte sa preto dopredu s reklamačným oddelením, v ktorých prípadoch nárok na reklamáciu máte a kedy nie. Ideálne na čísle 800 24 24 24 alebo napíšte na e-mail reklamace@manutan.cz, nech neplatíte nič zbytočne.

Prejdite si ďalšie informácie o našich službách:

Prečítajte si tiež, ako v Manutane prebieha proces objednávky krok za krokom. >>


Pokiaľ si neviete rady s reklamáciou, dajte nám vedieť a my vám všetko zodpovieme a prevedieme vás celým procesom reklamácie aj vrátenia tovaru. Stačí, keď sa nám ozvete na číslo 800 24 24 24 alebo napíšete na e-mail reklamace@manutan.cz.