Ako vybrať výplňový materiál do škatúľ

Tovar by ste mali vždy zabaliť tak, aby dorazil v perfektnom stave. A na to potrebujete dve ingrediencie – dostatočne pevný obal a správne zvolenú výplň. S výberom toho druhého vám poradíme v článku.

vyplnovy material

1. Výplň vyberajte podľa typu tovaru

Predávate len jeden druh výrobkov, alebo ponúkate viac druhov tovaru od kníh po kuchynský riad? Typ obalu aj výplne vždy vyberajte podľa konkrétneho tovaru, ktorý potrebujete ochrániť. V praxi to znamená:

Tip z praxe: „Štandardizujte proces balenia: zamyslite sa, aké veľkosti obalu budete zvyčajne potrebovať a objednajte si ich vo veľkom. Jasne si stanovte, do ktorej krabice či obalu patria jednotlivé druhy tovaru, a akým spôsobom ich zabalíte. Môžete si aj nafotiť, ako má správne zabalená zásielka vyzerať a tú fotku dať nad baliaci pult. Eliminujete tak chyby pri balení aj plytvanie výplňovým materiálom.“

Přemysl Lukeš, riaditeľ českej pobočky Der Kurier.

Prečítajte si rady dopravcu, ako správne zabaliť tovar >>

2. Aký dojem chcete urobiť na zákazníka?

Luxusná fľaša alkoholu za niekoľko stoviek trčiaca z hromady pokrčených novín. Tiež vás prešla chuť? Pri balení nezabudnite, že vizáž balenia ovplyvňuje aj dojem zákazníka z vašej značky. Takže:

  • čím drahší a luxusnejší obsah, tým lepšie by mala vyzerať aj výplň,
  • ak tvrdíte, že vám záleží na ekológii (čo nám rozhodne záleží), baľte do recyklovateľných materiálov,
  • dobrý dojem urobíte aj drobným darčekom, osobným odkazom alebo čímkoľvek ďalším, čo do balíčka pridáte, aby mal zákazník radosť. 

Tip: Predovšetkým ekologicky zmýšľajúcich zákazníkov poteší, keď im tovar pošlete v obale, ktorý dobre poznajú a môžu ho vyhodiť do kontajnerov na triedený odpad. A ak balíček vyplníte menej bežným materiálom, aspoň zákazníkom poraďte, kam ho vyhodiť.

3. Uprednostnite recyklovateľné materiály

Medzi druhmi výplňového materiálu sú z hľadiska recyklovateľnosti veľké rozdiely:

Prečítajte si aj: Ako zabaliť tovar ekonomicky aj ekologicky >>

Keď vám na životnom prostredí záleží, držte sa už pri balení základného princípu zero wastenajlepší odpad je ten, ktorý nevznikne. Odpad z balenia znížite napríklad tak, že:

  1. Použijete znovu škatule, v ktorých tovar chodí vám, vrátane bublinkovej fólie, fixačných teliesok alebo výplňových vankúšikov.
  2. Pri balení menej citlivého tovaru použijete papier, pre ktorý už nemáte využitie, napríklad akčné letáky, noviny alebo časopisy.
  3. Upozorníte zákazníkov na to, čím sú vaše obaly šetrné k životnému prostrediu.
  4. Pridáte na faktúru zopár tipov, ako môžu vaši zákazníci obaly opätovne použiť.
  5. Netlačte faktúru, ale pošlite ju online.

Vedeli ste, že: ⅔ kupujúcich uvítajú recyklovateľné alebo predtým použité obaly a vplyv na životné prostredie berie aspoň niekedy pri nákupe do úvahy 65 % Čechov? Vyplýva to z výskumu agentúry Ipsos pre Asociaci společenské odpovědnosti.

Radi vám pripravíme ponuku baliaceho vybavenia na mieru

Či už potrebujete kartónové škatule, bublinkovú fóliu alebo výplňový papier, u nás si vyberiete. Pozrite si prehľad obalov a obalovej techniky v našom e-shope. A ak máte akékoľvek otázky, zavolajte svojmu obchodnému zástupcovi alebo na zákaznícku podporu a spolu vymyslíme ideálnu výbavu pre vás a vašich kolegov.


Ďalšie články, ktoré vám pomôžu