[Infografika] Ako podporiť zdravie zamestnancov na home office

Akú výbavu zamestnancom poskytnúť, aby si pri práci na diaľku neničili zdravie? Stiahnite si náš plagát s tipmi pre zdravší home office, ktorý sme dali dokopy s odborníkom na ergonómiu Radimom Pektorom zo spoločnosti PREVENTADO.

muž u pracovního stolu s notebookem a dokumenty

Základom domáceho pracoviska je stôl široký aspoň 80 cm a ergonomická stolička s nastaviteľným sedadlom a nastaviteľnou bedrovou opierkou. A aj notebook s externým monitorom, pretože obrazovka notebooku nie je vhodná na celodennú prácu. Bez týchto opatrení bude zamestnanca bolieť chrbát a postupne sa zníži jeho efektivita.

Ergonómiu podporíte aj doplnkami, ktoré kúpite za pár eur, ale pre zdravie zamestnanca sú nevyhnutné – podložka ku klávesnici alebo pod myš

tipy pre zdravsie home office

Stiahnite si tipy na správne nastavenie pracoviska a podeľte sa o ne s kolegami, ktorí pracujú v domácej kancelárii. Zdroj: PREVENTADO

Ako si na home office neničiť telo

Zásadné je striedanie pracovnej polohy. Najlepšou polohou je tá, ktorú si zvolíte ako ďalšiu. Preto ideálne po 30 – 40 minútach sedenia vystriedajte polohu s chôdzou, pretiahnutím celého tela či napríklad státím. Výbornou pomôckou sú výškovo nastaviteľné stoly

Približne každých 20 minút sa pozrite na 20 sekúnd do diaľky, aby ste šetrili oči.

Prečítajte si aj: Ako si vybrať výškovo nastaviteľný stôl >>

Na čo ešte si dať pozor pri home office režime

Na nedostatok pohybu. Pri práci doma môžete skĺznuť do toho, že sa celý deň nehýbete, takže vám tuhne šija, skracujú sa svaly, hrbíte sa, máte zlé držanie tela. A môžete si neskôr privolať problémy, ako sú obezita, zvýšený tlak a cholesterol, kŕčové žily, hemoroidy alebo zlé zakrivenie chrbtice. Predchádzajte tomu a pravidelne športujte, alebo si aspoň zájdite po práci na prechádzku.


Ďalšie články, ktoré vám pomôžu