Zvýšte efektívnosť svojho skladu

Sklady vo všetkých odvetviach neustále hľadajú spôsoby na zlepšenie obchodnej činnosti a zvýšenie výkonnosti. Na dosiahnutie tohto cieľa je dôležité preskúmať spôsoby na zdokonalenie procesov tak, aby boli čo najefektívnejšie. Vyššia efektívnosť znamená tiež vyššiu produktivitu. Ak chcete optimalizovať prevádzku vášho skladu, postupujte podľa 12 tipov, ktoré sú opísané v tomto článku!

Warehouse worker working on a conveyor line

12 tipov na efektívnejšie riadenie skladu

Zvýšte produktivitu svojich zamestnancov, znížte mieru absencií personálu na oddeleniach a zvýšte efektívnosť svojho skladu!

1) Hlavným cieľom musí byť produktivita

Či už zabezpečujete automatizáciu svojich logistických procesov pomocou robotov alebo svojich zamestnancov motivujete pomocou stimulov, vašou hlavnou prioritou by vždy mala byť optimalizácia produktivity. A to z dobrého dôvodu: Náklady na pracovnú silu často predstavujú hlavnú nákladovú položku spoločne pre všetky oddelenia.

2) Vyťažte maximum z každého cm2

Maximalizujte a optimalizujte priestor, ktorý máte k dispozícii. Skôr ako zvážite rozšírenie podlahovej plochy vášho skladu, zvážte lepšie využitie vertikálneho priestoru. Pridaním vyšších skladovacích jednotiek a vhodných zariadení na odber a skladovanie môžete v tom istom priestore uložiť viac položiek bez ďalších nákladov na rozširovanie skladu.

Zamyslite sa nad typom a druhom regálov, ktoré používate. Skladovaním malých položiek v paletových regáloch strácate priestor a výrobky sa ľahko stratia. Namiesto toho, aby ste v celom sklade používali ten istý typ regálov, zvoľte si rôzne typy regálov na rôzne druhy tovarov. Tiež sa snažte používať štandardné nádoby, aby regály vyzerali upravené a čisté.

3) Venujte pozornosť organizácii pracovných staníc

Státie v rovnakej polohe po dlhú dobu a opakovanie tých istých pohybov v konečnom dôsledku povedie k nástupu bolestí alebo aj k vážnejším poruchám, akými sú MSD (muskuloskeletálne poruchy). Aby ste tomu predišli, musíte pracovné stanice navrhnúť tak, aby boli vhodné pre daného zamestnanca a úlohy, ktoré vykonáva. Úpravou pracovných povrchov do správnej výšky môžete zlepšiť ergonómiu a tým zvýšiť produktivitu.

4) Preskúmajte svoje spôsoby prípravy objednávok

Je spôsob, ktorý v súčasnosti používate v sklade, vyhovujúci? Je to ten najlepší možný spôsob? Aká je trasa, ktorú musia prejsť pracovníci pripravujúci objednávky do svojho pracovného priestoru? Ktorý spôsob je najlepší pre vaše objednávky a personál? Toto je len zopár otázok, ktoré si musíte položiť, aby ste mohli posúdiť efektívnosť vašich postupov.

5) Používajte Filozofiu zoštíhľovania

Účinnosť Filozofie zoštíhľovania pri optimalizácií obchodných procesov je preukázaná. Výsledný tok eliminuje vznik odpadu a tým sa zvyšuje výkonnosť podniku a znižujú náklady. Napríklad, ak zamestnanci pracujú v upravenom prostredí, bude ich práca efektívnejšia a budú lepšie kontrolovať svoje činnosti.

6) Používajte najnovšie techniky

Akým spôsobom môžete využiť inovácie na to, aby ste boli krok pred konkurenciou? Najaktuálnejšie techniky poskytujú inteligentnejšie priemyselné prostredie, v ktorom môžu ľudia pracovať efektívnejšie.

7) Zabezpečte, aby ste mali všetko po ruke

Schopnosť rýchlo nájsť výrobky a nástroje tiež zvyšuje produktivitu. Kanbanova metóda je efektívnym riešením pre všetky dielne a sklady. Zjednoduší vám organizáciu a aktualizáciu skladových zásob, aby sa nestalo, že niektoré výrobky nebudete mať na sklade.

8) Zapájajte sa do neustáleho zlepšovania procesov

Sledujte meniace sa potreby vášho skladu a zákazníkov. Nepozerajte sa len do blízkej budúcnosti, stanovte si dlhodobé ciele zamerané na zlepšovanie. Spolu s vaším tímom spustite projekt zameraný na zlepšovanie procesov a využite pri tom overenú techniku Scrum.

9) Rozhodnite sa pre zoštíhlenie zásob

Zoštíhlenie zásob bude prínosom pre riadenie vášho skladu. Základným princípom štíhleho riadenia je vziať si len to, čo potrebujete a nič viac. Znížte alebo úplne eliminujte svoje rezervné zásoby a dohodnite sa s dodávateľmi, aby vám častejšie dodávali len malé množstvá.

10) Zaveďte podporné technológie

Softvér na riadenie skladu (WMS) alebo systém ERP s výkonným modulom WMS môže zvýšiť efektivitu tým, že navrhne najlepšie trasy a spôsoby odberu a odkladania tovarov.

Tieto nástroje tiež poskytujú automatizované zoznamy na odber, ktoré odošlú do čítačiek a mobilných zariadení, a tým sa eliminuje výskyt chýb, skráti sa čas a zníži množstvo papierového odpadu. Váš sklad bude čistejší a šetrnejší voči životnému prostrediu.

Používanie čítačiek čiarových kódov alebo rádiofrekvenčnej identifikácie (RFID) môže zvýšiť presnosť transakcií a znížiť množstvo chýb pri odbere. A skutočne, prieskum vykonaný univerzitou v Arkansase dokázal, že používanie RFID zvyšuje presnosť riadenia zásob o 27% už za 13 týždne.

11) Zorganizujte pracovné stanice

Dôkladnou organizáciou pracovných staníc zvýšite produktivitu, pretože zamestnanci nebudú musieť hľadať nástroje alebo zariadenia. Pomocou metódy 5S zabezpečte čo najlepšiu organizáciu pracovných staníc. Táto metóda odvodená zo štíhleho riadenia pozostáva z nasledujúcich krokov:

  • Triedenie;
  • Zoraďovanie;
  • Zabezpečenie čistoty;
  • Štandardizácia pravidiel;
  • Udržiavanie systému.

Všetky tieto techniky sú navrhnuté na predchádzanie chaosu, znižovanie výskytu chýb, zvyšovanie bezpečnosti a zlepšovanie organizácie.

12) Optimalizujte efektívnosť práce

Ak vám systém WMS nevytvorí efektívne plány prípravy objednávok, vytvorte si ich manuálne. Analyzujte svoje vzorce používania materiálov a objemné položky skladujte spolu v prednej časti skladu, aby ste skrátili čas presunu.

To isté platí aj pri často predávaných položkách, ktoré by ste mali skladovať vedľa seba. Umiestnením najčastejšie objednávaných tovarov na prístupné miesto skrátite čas odberu a zjednodušíte operácie.

Efektívne riadenie skladu je nevyhnutné na zabezpečenie spokojnosti zákazníkov, pretože pomáha plniť ich hlavné očakávania: Rýchle odoslanie a príjem ich objednávok.


Ďalšie články, ktoré vám pomôžu