4 tipy na výber správneho baliaceho stola

Bez baliaceho stola si to v množstve skladov vôbec nedokážu predstaviť. Kvalitné stoly im urýchľujú prácu, šetria miesto a uľahčujú chrbtu od bolesti pri celodennom státí a drine. Spísali sme preto, na čo všetko pri nákupe baliacich stolov myslieť a ako vyberiete tie pravé.

high-bay-408222_1920

1. Bez ergonomického pracovného prostredia sa nepohnete. A vaši zamestnanci po zmene tiež nie

Ergonómia je často skloňované zaklínadlo. Má ale svoj význam: ergonomické pracovné prostredie podporuje zdravie vašich zamestnancov a pomáha im zostať dlhšie fit a bez pracovných úrazov

Výškovo nastaviteľný baliaci stôl je ideálnou prevenciou porúch pohybového aparátu. Vhodná výška sa pohybuje v rozmedzí od 81 do 107 cm v závislosti od toho, akí vysokí sú zamestnanci. 

Zároveň musia mať na stole poruke všetko potrebné vybavenie – ideálne v rozpätí uhla zhruba 60 stupňov. Pokiaľ v tomto priestore majú zamestnanci všetky potreby na balenie, nemusia sa napríklad otáčať dozadu alebo za deň tisíckrát otočiť krk ostro doprava.

Tip: pokiaľ má zamestnanec pri baliacom pulte tiež obrazovku, natočte ju do uhla 40 stupňov od horizontu pracovníka. Vďaka tomu sa bude pozerať mierne dole a neodíde večer s natiahnutou krčnou chrbticou.

christina-wocintechchat-com-7PHq2BCa7dM-unsplash
Mierne vytočené obrazovky do približne 40 stupňov sa odporúčajú nielen pre zamestnancov baliacej linky, ale aj do kancelárií.

2. Vyberte stôl, ku ktorému môžete pripojiť doplnky

Poznáte to: v novembri a decembri sa u vás dvere s balíkmi nezatvoria, naopak v lete cez prázdniny je voľnejšie. Zatiaľ čo v zime potrebujete väčšie stoly na balenie s priestorom pre viac ľudí, v lete môžete niektoré stoly upratať a priestor využiť napríklad na testovanie produktov. 

Také šachovanie v sklade zvládnete vďaka variabilným stolom s prídavnými doplnkami – napríklad rozšírenie stola, prídavné zásuvky či extra police navyše. Vďaka tomu máte baliaci stôl na desiatky rokov a nemusíte sa báť, že vám budúcu sezónu prestane stačiť. 

corrugated-board-1841905_1920
Sú tu Vianoce a na stole odrazu potrebujete trojnásobné množstvo lepenky? Pridáte dosku, stôl rozšírite a za pár minút je po probléme.

3. Optimalizujte pracovný stôl tak, aby mala každá vec svoje miesto

Spomínate si na Zdenka Svěráka, ktorý vo filme Ako básnici prichádzajú o ilúzie učil mladých medikov správne nastaviť sektory na pracovnom stole? Vo filme išlo o preháňanie na pobavenie, ale na vašom baliacom stole základné pravidlá vládnuť musia. Poriadok na stole totiž znamená poriadok v hlave – a znižuje chybovosť.

Dôležité je:

  • Na stole sú len veci, ktoré pracovník používa.
  • Každá vec má svoje pevné miesto. Rezačky, lepidlá, papiere – zamestnanec vždy vie, kam pre veci siahnuť a kam ich potom vrátiť. 
  • Na stole sa nehromadia odpadky alebo kúsky lepenky.
  • Pokiaľ zamestnanec niečo potrebuje len raz za čas či jednorazovo, nenecháva to ležať na stole.

TIP: japonskí experti vyvinuli metódu na usporiadanie pracovného prostredia nazvanú 5S. Prečítajte si, na čom je založená a ako funguje.

Každá vec má svoje miesto. A je úplne jedno, že kolegyni Alene
vyhovuje mať rezáky vľavo a lepiacu pásku vpravo a Karel to má naopak.

4. Obstarajte si k baliacemu stolu vhodné vybavenie

Poriadna pracovná stolička, otočný držiak na monitor, dobré osvetlenie – to všetko zvýši efektívnosť práce, podporuje ergonómiu a spríjemňuje vašim zamestnancom prácu. Opýtajte sa ich, čo potrebujú, a upravte podľa toho pracovné miesta.


Písali sme o:

Kvalitné osvetlenie v správnom farebnom tóne

AIG2740867

Ďalšie články, ktoré vám pomôžu