
Pred sťahovaním
Prichystajte si priestory, do ktorých sa presúvate. Odmerajte si, kam čo neskôr dáte, overte si, že je všetko vypratané a čisté. Nachystajte si škatule, výplňový materiál, náradie na demontáž nábytku, krycí materiál na zabalenie, prípadne rudlu a vozík za auto.
Počas sťahovania
Dajte si záležať na dobrom roztriedení a označení všetkých vecí. Čo nepotrebujete, nesťahujte. Rozpredajte to kolegom, známym, darujte alebo recyklujte. Dávajte k sebe veci, ktoré k sebe patria (napr. monitor + káble). Požiadajte kolegov, aby si označili svoje osobné veci. Tak ich v novej kancelárii bez problémov nájdu na správnom mieste.
Dôkladne označte všetky škatule, nech viete, kam ich pri sťahovaní nosiť. Citlivé dokumenty nesťahujte spolu s ostatnými vecami, ale uložte si ich k sebe, kým budete mať na ne určené miesto v novej kancelárii.
Najprv zbaľte to, čo je najmenej využívané – napríklad kuchynské náradie alebo zložky s dokumentmi. Najviac využívané veci (techniku, stoličky) sťahujte nakoniec.
Po sťahovaní
Najprv pripravte miesta určené na prácu a oddych zamestnancov. Až následne sa pustite do zariaďovania menej využívaných priestorov. Nezabudnite na BOZP náležitosti – označenie únikových ciest, rozvodné skrine, hasiace prístroje alebo revíziu elektrozariadení.
Informujte kolegov, aby vedeli, čo majú očakávať
Počas celého sťahovania komunikujte u vás vo firme, čo sa bude diať a s čím potrebujete pomôcť. Pred sťahovaním zhrňte celý postup a priebežne informujte ostatných, ako sťahovanie postupuje. Počas udomácňovania sa v novej kancelárii potom dajte vedieť, dokedy bude priestor plne funkčný a nezabudnite zbierať podnety, čo by kolegovia privítali.
Plagát si stiahnite, aby ste ho mali počas sťahovania po ruke. A ak vás zaujímajú ďalšie tipy na pokojné sťahovanie, prečítajte si rozhovor o sťahovaní kancelárií s Petrou Brablecovou.