[Rozhovor] Zo zákulisia Manutanu: na aký tovar sa často pýtate a prečo sa objednávky niekedy oneskoria

Na čo sa zákazníci pýtajú, ako funguje komunikácia medzi oddeleniami a s čím všetkým vám v Manutane môžeme pomôcť? Na to sme sa opýtali Lenky Novákovej, referentky ponukového oddelenia, ktorá každý deň na našom online chate odpovedá na otázky našich zákazníkov.

Referentka ponukového oddelenia o tom, ako to v Manutane chodí, prečo sa oneskorujú objednávky aj o nových ponukách.

V ponukovom oddelení Manutanu pracujú kolegyne, ktoré každý deň (od 7:30 do 16. hodiny) radia zákazníkom s nákupom, výberom najvhodnejšieho zariadenia a na online chate zodpovedajú všetky otázky. Lenka Nováková je jednou z nich.

Kto všetko vám volá a píše?

Najčastejšie otázky by som rozdelila do troch kategórií. Prvý typ otázok sú zákazníci, ktorí potrebujú poradiť s výberom, alebo sa pýtajú na konkrétne informácie k produktom – napríklad na rozmery alebo iné parametre. Druhý typ otázok súvisí s prevádzkovými informáciami – aké sú možnosti platby, ako je to s dopravou a podobne. A do tretice sú tu zákazníci, ktorí už majú nakúpené a chcú vedieť, ako to vyzerá s ich objednávkou. Pýtajú sa, či už je na ceste alebo preč sa oneskorila. Potom sú tu ešte žiadosti o reklamáciu, tie ale rovno odovzdávame na reklamačné oddelenie.

Prečítajte si, ako prebieha reklamácia v Manutane. >>

Prečo sa objednávky niekedy zákazníkom oneskorujú?

Manutan je dodávateľ a nie výrobca. Takže väčšinu našich produktov (okrem privátnej značky Manutan) nám posielajú partneri z celého sveta. Po prijatí objednávky tovar najskôr dopytujeme u výrobcu a hneď ako nám potvrdí termín dodania, ihneď ho zákazníkovi oznámime. Vplyvom pandémie sa ale bohužiaľ začal tovar zasekávať na ceste, čo neovplyvní ani výrobca, ani my v Ostrave. V poslednom čase napríklad nie sú miesta na kontajnery v Afrike pri lodnej doprave. 

Ako je to s dopravou objednávky, v ktorej je tovar od viacerých dodávateľov?

Keby sme uchovávali všetok tovar na sklade, kompletizovali a prebaľovali, nebolo by to ani rýchlejšie, ani lacnejšie. Preto tovar k zákazníkom chodí niekedy na viackrát. Ide totiž rovno od dodávateľa a nie je v našich silách zaistiť, aby to poslali všetci súčasne. Snažíme sa ale o to, aby to všetci poslali čo najskôr.

Keď chce niekto vytvoriť ponuku na mieru, ako dlho to trvá?

To je veľmi individuálne. Štandardné ponuky s katalógovým tovarom dodávame do 24 hodín. Pokiaľ má ale zákazník záujem o atypické rozmery, farby alebo spolu s vybavením dopytuje aj služby, môže spracovanie ponuky trvať aj týždeň až dva. Závisí to od kapacít našich dodávateľov.

Dodáva Manutan aj náhradné diely?

V dnešnej dobe bohužiaľ veľa výrobcov náhradné diely neposkytuje. Šetrí si ich pre svoje reklamácie. Manutan poskytuje náhradné diely len na tovar zakúpený u nás. V opačnom prípade nemôžeme zaručiť, že by diely k tovaru pasovali.

Aký tovar zákazníci často dopytujú?

Občas sa nahromadia otázky nadviazané na aktuálnu politickú situáciu alebo inú spoločenskú udalosť – keď napríklad hrozilo, že Rusko zaútočí jadrovou zbraňou, začali chodiť otázky, či predávame protiatómové masky. Pri covide bola obrovská vlna dopytov po respirátoroch a ochranných pomôckach. Všeobecne ale v poslednej dobe pozorujem početné otázky na vybavenie pre kolegov nadmerných veľkostí. Napríklad stoličky, ktoré unesú viac ako 140 kíl, oblečenie vo veľkosti XXXL a podobne.

Čítajte, ako vybrať kancelársku stoličku, ktorá unesie vyše 100 kg a bude dlho slúžiť >>

Keď sa hromadia dopyty na jeden typ tovaru, ktorý zatiaľ nemáte v ponuke, čo s tým robíte ďalej?

V Manutane sme v úzkom kontakte so všetkými oddeleniami. Rovnako ako reklamácie posielame na reklamačné oddelenie, aj tieto informácie odovzdávame kolegom na nákupné oddelenie. Pokiaľ usúdia, že dopytovaný tovar má potenciál, hľadajú dodávateľov, ktorí by nám tovar poskytli.

Máte nejakú všeobecnú radu pre zákazníkov Manutanu?

Viem, ako dokážu byť online nákupy ošemetné. A niektoré veci je jednoducho potrebné vidieť naživo. Aj keď sa snažíme poradiť vám za každej situácie, po telefóne neodhadnem, či vás topánky nebudú tlačiť alebo ktorá stolička bude pohodlnejšia. Využite preto možnosť bezplatného vrátenia – objednajte si v pokoji viac produktov, doma ich vyskúšajte a nechajte si ten, ktorý vám vyhovuje najviac. Za produkty z našej ponuky si ale stojíme a na väčšinu z nich dostanete 10-ročnú záruku. 

Využite naše služby:


Ďalšie články, ktoré vám pomôžu