Časový limit vašej relácie čoskoro vyprší v dôsledku neaktivity. Kliknutím na tlačidlo OK predĺžite časový limit o ďalších 120 minút.
Osvedčená metóda optimalizácie nepriameho obstarávania
Na trhu B2B existuje jedinečná metodológia vyvinutá nákupcami pre nákupcov.
![Optimalizácia nepriameho obstarávania](https://www.manutan.sk/fstrz/r/s/www.manutan.sk/wcsstore/ManutanSAS/StaticContent/group/key-accounts-etc/savinside/images/hero_generic.jpg)
Na základe analýzy údajov, prístupu štíhleho riadenia a agilného rámca sa táto metóda zameriava na optimalizáciu nepriameho obstarávania, a to najmä na celkové náklady na vlastníctvo (TCO) pri dlhodobých menších výdavkoch. Prostredníctvom tohto prístupu si oddelenia obstarávania zlepšujú svoj finančný, environmentálny a sociálny výkon, čím prispievajú ku konkurencieschopnosti svojej spoločnosti.
Dlhodobé menšie výdavky môžu v priemere za 5 % podnikových nákladov, no predstavujú až 50 % nákupných segmentov a 70 % skrytých nákladov. Táto kategória nákupu, ktorá sa nesprávne považuje za nestrategickú, často trpí zle štruktúrovaným riadením. V rámci oddelenia obstarávania teda ide o ohromnú príležitosť na úspory.
![](https://www.manutan.sk/fstrz/r/s/www.manutan.sk/wcsstore/ManutanSAS/StaticContent/group/key-accounts-etc/savinside/images/video.png)
Optimalizácia obstarávania: trojkroková stratégia
Toto riešenie je založené na kolaboratívnej iniciatíve medzi podnikom a jej odborníkmi Manutan. V pozícii popredného distribútora s odbornými znalosťami v oblasti dlhodobo menších výdavkov disponuje spoločnosť Manutan zdrojmi a znalosťami, ktoré každej organizácii pomôžu pri optimalizácii týchto nákupov.
Ruka v ruke tieto dve strany vyvinuli personalizovanú stratégiu pozostávajúcu z troch krokov:
- Analýza
Audit nákupného správania - Plán optimalizácie
Spoločná príprava a implementácia akčného plánu, definícia kľúčových ukazovateľov výkonu a nápravné opatrenia - Monitorovanie výkonu
Monitorovanie hlavných indikátorov výkonu a možných korekčných operácií.
Šesť nástrojov znižovania nákladov pri obstarávaní
Vďaka tejto metóde budú oddelenia obstarávania prostredníctvom šiestich úrovní znižovania nákladov pri obstarávaní schopné optimalizovať správu dlhodobo menších výdavkov.
![Znižovanie nákladov pri obstarávania](https://www.manutan.sk/fstrz/r/s/www.manutan.sk/wcsstore/ManutanSAS/StaticContent/group/key-accounts-etc/savinside/images/radar/octogone_levier1.png)
Racionalizácia dodávateľov
Nahraďte niektorých dodávateľov spoločnosťou Manutan – váš popredný distribútor s odbornosťou v oblasti dlhodobo menších výdavkov.
![Racionalizácia dodávateľov](https://www.manutan.sk/fstrz/r/s/www.manutan.sk/wcsstore/ManutanSAS/StaticContent/group/key-accounts-etc/savinside/images/tab1.png)
Racionalizácia dodávateľov
Dlhodobé menšie výdavky môžu v priemere za 75 % spomedzi dodávateľov v rámci podnikov, čo spôsobuje výrazné administratívne náklady, pracovné zaťaženie a vplyv na životné prostredie. Sourcing a racionalizácia dodávateľského portfólia sú nevyhnutné pre optimalizáciu riadenia tejto kategórie nákupov a posilnenie zákaznícko-dodávateľských vzťahov s partnermi.
Benefity
![](https://www.manutan.sk/fstrz/r/s/www.manutan.sk/wcsstore/ManutanSAS/StaticContent/group/key-accounts-etc/savinside/images/pictos/cost_reduction.png)
Zníženie administratívnych nákladov
![](https://www.manutan.sk/fstrz/r/s/www.manutan.sk/wcsstore/ManutanSAS/StaticContent/group/key-accounts-etc/savinside/images/pictos/team_work.png)
Zníženie pracovného zaťaženia tímov
![](https://www.manutan.sk/fstrz/r/s/www.manutan.sk/wcsstore/ManutanSAS/StaticContent/group/key-accounts-etc/savinside/images/pictos/delivery.png)
Zavedenie hromadných objednávok a dodávok
Zákaznícka prípadová štúdia
Náš zákazník
Farmaceutická spoločnosť
- Počet zamestnancov: 8 000
- Náklady na dodávateľa ročne: 800 000 €
- Objednávok za rok: 2 700
Náš akčný plán
- 20 dodávateľov nahradí spoločnosť Manutan, ktorá ponúka podobné alebo ekvivalentné produkty.
- Ročné náklady na správu dodávateľa sa odhaduje na 1 800 €.
Ročná úspora:
36 000 €
![Optimalizácia výberu produktov](https://www.manutan.sk/fstrz/r/s/www.manutan.sk/wcsstore/ManutanSAS/StaticContent/group/key-accounts-etc/savinside/images/tab2.png)
Optimalizácia výberu produktov
Pretože dlhodobé menšie náklady sú len málokedy súčasťou vyhradenej stratégie prostredníctvom vývoja špecifikácií, je dôležité zaistiť, aby zakúpené produkty a služby boli vhodné pre daný účel. Zároveň však musia mať požadovanú kvalitu z finančného, environmentálneho a sociálneho aspektu.
Benefits
![](https://www.manutan.sk/fstrz/r/s/www.manutan.sk/wcsstore/ManutanSAS/StaticContent/group/key-accounts-etc/savinside/images/pictos/over_quality.png)
Vyhýbanie sa nadmernej kvalite
![](https://www.manutan.sk/fstrz/r/s/www.manutan.sk/wcsstore/ManutanSAS/StaticContent/group/key-accounts-etc/savinside/images/pictos/origin.png)
Regulácia zdroja produktov
![](https://www.manutan.sk/fstrz/r/s/www.manutan.sk/wcsstore/ManutanSAS/StaticContent/group/key-accounts-etc/savinside/images/pictos/eco-responsible.png)
Uprednostňovanie ekologických a udržateľných produktov
Zákaznícka prípadová štúdia
Náš zákazník
Poľnohospodársko-potravinársky podnik
- Počet zamestnancov: 7 500
- Náklady na dodávateľa ročne: 446 000 €
- Objednávok za rok: 2 050
Náš akčný plán
- Niektoré špičkové produkty nahradia produkty značky Manutan.
- Značka Manutan je v priemere o 20 % lacnejšia než najlepšie značky, no ponúka rovnakú úroveň kvality (s 10-ročnou zárukou).
Ročná úspora:
15 800 €
Digitalizácia transakcií
Proces digitalizácie obstarávania začína výberom produktov alebo služieb, pokračuje nástrojmi elektronického obstarávania (webový obchod, Punch-Out, hosted katalóg...), objednávaním a fakturáciou. Táto transformácia predstavuje možnosť s potenciálom zníženia nákladov a uhlíkovej stopy, no zároveň zjednodušenia pracovného života tímov tak, že sa vypustia úlohy bez pridanej hodnoty.
![Digitalizácia transakcií](https://www.manutan.sk/fstrz/r/s/www.manutan.sk/wcsstore/ManutanSAS/StaticContent/group/key-accounts-etc/savinside/images/tab3_en.png)
Benefity
![](https://www.manutan.sk/fstrz/r/s/www.manutan.sk/wcsstore/ManutanSAS/StaticContent/group/key-accounts-etc/savinside/images/pictos/cost_reduction.png)
Zníženie administratívnych nákladov
![](https://www.manutan.sk/fstrz/r/s/www.manutan.sk/wcsstore/ManutanSAS/StaticContent/group/key-accounts-etc/savinside/images/pictos/co2.png)
Obmedzenie uhlíkovej stopy transakcií
![](https://www.manutan.sk/fstrz/r/s/www.manutan.sk/wcsstore/ManutanSAS/StaticContent/group/key-accounts-etc/savinside/images/pictos/team_work.png)
Tímom odbudne nutnosť spracúvať úlohy s nízkou pridanou hodnotou
Zákaznícka prípadová štúdia
Náš zákazník
Prepravná a logistická spoločnosť
- Počet zamestnancov: 6 000
- Náklady na dodávateľa ročne: 391 850 €
- Objednávok za rok: 1 799
Náš akčný plán
- Súčasná digitálna technológia sa predstaví interným zákazníkom, ktorí tiež získajú podporu pri jej implementácii.
- V priebehu niekoľkých mesiacov dôjde k digitalizácii 75 % objednávok a faktúry (v porovnaní s predošlými 25 %). Týmto krokom sa znížia náklady na správu každej novej digitalizovanej transakcie (900 objednávok) o 80 %.
Ročná úspora:
68 400 €
![Optimalizácia logistiky](https://www.manutan.sk/fstrz/r/s/www.manutan.sk/wcsstore/ManutanSAS/StaticContent/group/key-accounts-etc/savinside/images/tab4.png)
Optimalizácia logistiky
Dlhodobé menšie výdavky sú spojené s drvivou väčšinou transakcií, a teda aj dodávok. Z tohto dôvodu je dôležitá optimalizácia logistického manažmentu. Ide o celý proces sprístupňovania produktov používateľom v záujme zníženia súvisiaceho pracovného zaťaženia a emisií skleníkových plynov. V tomto ohľade sa uplatňuje množstvo riešení a osvedčených postupov: hromadné objednávanie, prispôsobené dodávky, priemyselné výdajné automaty atď.
Benefity
![](https://www.manutan.sk/fstrz/r/s/www.manutan.sk/wcsstore/ManutanSAS/StaticContent/group/key-accounts-etc/savinside/images/pictos/co2.png)
Zníženie emísií skleníkových plynov
![](https://www.manutan.sk/fstrz/r/s/www.manutan.sk/wcsstore/ManutanSAS/StaticContent/group/key-accounts-etc/savinside/images/pictos/receipt.png)
Zjednodušenie správy príjmu zamestnancami
Zákaznícka prípadová štúdia
Náš zákazník
Stavebná spoločnosť
- Počet zamestnancov: 43 000
- Náklady na dodávateľa ročne: 2 506 000 €
- Objednávok za rok: 4 600
Náš akčný plán
- Optimalizáciou procesov obstarávania dochádza k značnému zníženiu frekvencie dodávok: o 2 360 dodávok menej.
- Priemerný náklad na príjem dodávky sa odhaduje na 22 €.
Ročná úspora:
51 920 €
![Zavedenie dohody](https://www.manutan.sk/fstrz/r/s/www.manutan.sk/wcsstore/ManutanSAS/StaticContent/group/key-accounts-etc/savinside/images/tab5.png)
Zavedenie dohody
Cieľom rámcovej dohody je jej dlhodobá implementácia, aby mohla vyžívať všetky dohodnuté výhody a zároveň znižovať individuálne výdavky. Kontraktácia predstavuje skutočnú možnosť úspor a dosahovania efektivity. Maximalizuje tak možnosti stratégie optimalizácie pri dlhodobých menších výdavkoch.
Benefity
![](https://www.manutan.sk/fstrz/r/s/www.manutan.sk/wcsstore/ManutanSAS/StaticContent/group/key-accounts-etc/savinside/images/pictos/direct_saving.png)
Priame šetrenie
![](https://www.manutan.sk/fstrz/r/s/www.manutan.sk/wcsstore/ManutanSAS/StaticContent/group/key-accounts-etc/savinside/images/pictos/purchase.png)
Zamedzenie osamoteným nákladom
![](https://www.manutan.sk/fstrz/r/s/www.manutan.sk/wcsstore/ManutanSAS/StaticContent/group/key-accounts-etc/savinside/images/pictos/responsible_buying.png)
Podpora udržateľných zásad obstarávania
Zákaznícka prípadová štúdia
Náš zákazník
Spoločnosť podnikajúca v automobilovom priemysle
- počet zamestnancov: 50 000
- Náklady na dodávateľa ročne: 1 800 000 €
- Objednávok za rok: 4 800
Náš akčný plán
- Zmluvná dohoda bola pôvodne zavedená na 60 % vrátane zmluvnej zľavy v hodnote 12 %.
- Po koordinácii zmluvy došlo k jej nasadenie na 200 ďalších miestach.
Ročná úspora:
89 318 €
Manažment kvality
Pretože dlhodobé menšie náklady trpia na zle štruktúrovaný manažment, často ide o chybné procesy, ktorých dôsledkom je vyššie množstvo sťažností na všetkých úrovniach dodávateľského reťazca: produkty, fakturácia, časy dodania, atď. Vyriešením hlavných príčin týchto chýb je možné zlepšiť mieru poskytovania služieb udržateľným spôsobom, no zároveň aj znížiť ekonomické či environmentálne vplyvy. Výsledkom tohto prístupu je odstránenie balastu v rámci filozofie štíhleho riadenia, a to v záujme prevádzkovej dokonalosti.
![Manažment kvality](https://www.manutan.sk/fstrz/r/s/www.manutan.sk/wcsstore/ManutanSAS/StaticContent/group/key-accounts-etc/savinside/images/tab6_en.png)
Benefity
![](https://www.manutan.sk/fstrz/r/s/www.manutan.sk/wcsstore/ManutanSAS/StaticContent/group/key-accounts-etc/savinside/images/pictos/continious_improvement.png)
Uplatňovanie princípu neustáleho zlepšovania
![](https://www.manutan.sk/fstrz/r/s/www.manutan.sk/wcsstore/ManutanSAS/StaticContent/group/key-accounts-etc/savinside/images/pictos/co2.png)
Zníženie nákladov a uhlíkovej stopy spojenej so sťažnosťami
Zákaznícka prípadová štúdia
Náš zákazník
Facility management company
- Počet zamestnancov: 11 500
- Počet reklamácií ročne: 360
Náš akčný plán
- Po analýze sa zistilo, že väčšina sťažností súvisí s cenou alebo fakturáciou.
- Vykoná sa komplexná kontrola pracoviska s nastavením súvisiacich fakturačných systémov.
- Reklamácie v oblasti cien alebo fakturácie sa znížili o 94 %.
Ročná úspora:
13 775 €
![](https://www.manutan.sk/fstrz/r/s/www.manutan.sk/wcsstore/ManutanSAS/StaticContent/group/images/NoImageIcon_sm.jpg)
Sociálna zodpovednosť podnikov: kľúč k úspešnej stratégii CSR
Zachovanie zdrojov a udržanie globálneho otepľovania pod hranicou Parížskej dohody možno dosiahnuť len zapojením a aktivitou všetkých hospodárskych subjektov. V tejto súvislosti je spoločenská zodpovednosť podnikov dôležitejšia ako kedykoľvek predtým.
Chcem si prečítať