
1. Výplň vyberajte podľa typu tovaru
Predávate len jeden druh výrobkov, alebo ponúkate viac druhov tovaru od kníh po kuchynský riad? Typ obalu aj výplne vždy vyberajte podľa konkrétneho tovaru, ktorý potrebujete ochrániť. V praxi to znamená:
- Pri krehkom tovare voľte výplň s vyššou mierou ochrany. Napríklad bublinkovú fóliu, vzduchové vankúšiky alebo Flo-pak (telieska z recyklovateľného polystyrénu).
- Pri ostatnom tovare si vystačíte s papierovou výplňou.
- Pri mäkkom tovare, ako je oblečenie, sa zaobídete bez výplňového materiálu.
Vzduchové vankúšiky si môžete sami vyrobiť pomocou stroja Mini Pak’r. Bublinková fólia Manutan je plne recyklovateľná. Fixačný výplňový papier jednoducho stlačíte a vyplníte ním voľné miesta v škatuli.
Tip z praxe: „Štandardizujte proces balenia: zamyslite sa, aké veľkosti obalu budete zvyčajne potrebovať a objednajte si ich vo veľkom. Jasne si stanovte, do ktorej krabice či obalu patria jednotlivé druhy tovaru, a akým spôsobom ich zabalíte. Môžete si aj nafotiť, ako má správne zabalená zásielka vyzerať a tú fotku dať nad baliaci pult. Eliminujete tak chyby pri balení aj plytvanie výplňovým materiálom.“
Přemysl Lukeš, riaditeľ českej pobočky Der Kurier.
Prečítajte si rady dopravcu, ako správne zabaliť tovar >>
2. Aký dojem chcete urobiť na zákazníka?
Luxusná fľaša alkoholu za niekoľko stoviek trčiaca z hromady pokrčených novín. Tiež vás prešla chuť? Pri balení nezabudnite, že vizáž balenia ovplyvňuje aj dojem zákazníka z vašej značky. Takže:
- čím drahší a luxusnejší obsah, tým lepšie by mala vyzerať aj výplň,
- ak tvrdíte, že vám záleží na ekológii (čo nám rozhodne záleží), baľte do recyklovateľných materiálov,
- dobrý dojem urobíte aj drobným darčekom, osobným odkazom alebo čímkoľvek ďalším, čo do balíčka pridáte, aby mal zákazník radosť.
Tip: Predovšetkým ekologicky zmýšľajúcich zákazníkov poteší, keď im tovar pošlete v obale, ktorý dobre poznajú a môžu ho vyhodiť do kontajnerov na triedený odpad. A ak balíček vyplníte menej bežným materiálom, aspoň zákazníkom poraďte, kam ho vyhodiť.
3. Uprednostnite recyklovateľné materiály
Medzi druhmi výplňového materiálu sú z hľadiska recyklovateľnosti veľké rozdiely:
- Fixačný výplňový materiál, vlnitá lepenka alebo iná papierová výplň sú ľahko recyklovateľné. Často sa aj vyrábajú z už recyklovaného materiálu.
- Bublinková fólia patrí do žltých kontajnerov na plast a je taktiež recyklovateľná.
- Pri Flo-paku a vzduchových vankúšikoch záleží na druhu – v e-shope ponúkame iba také, ktoré je možné recyklovať. Oboje vytriedite do kontajnerov na plast.
Prečítajte si aj: Ako zabaliť tovar ekonomicky aj ekologicky >>
Keď vám na životnom prostredí záleží, držte sa už pri balení základného princípu zero waste – najlepší odpad je ten, ktorý nevznikne. Odpad z balenia znížite napríklad tak, že:
- Použijete znovu škatule, v ktorých tovar chodí vám, vrátane bublinkovej fólie, fixačných teliesok alebo výplňových vankúšikov.
- Pri balení menej citlivého tovaru použijete papier, pre ktorý už nemáte využitie, napríklad akčné letáky, noviny alebo časopisy.
- Upozorníte zákazníkov na to, čím sú vaše obaly šetrné k životnému prostrediu.
- Pridáte na faktúru zopár tipov, ako môžu vaši zákazníci obaly opätovne použiť.
- Netlačte faktúru, ale pošlite ju online.
Vedeli ste, že: ⅔ kupujúcich uvítajú recyklovateľné alebo predtým použité obaly a vplyv na životné prostredie berie aspoň niekedy pri nákupe do úvahy 65 % Čechov? Vyplýva to z výskumu agentúry Ipsos pre Asociaci společenské odpovědnosti.
Tovar ochráni vlnitá lepenka zo 100 % recyklovaného kartónu. Výplňový materiál Flo-pak GREEN je v prírode rozložiteľný. Päťvrstvová kartónová škatuľa unesie aj veľmi ťažký náklad. A navyše je recyklovateľná.
Radi vám pripravíme ponuku baliaceho vybavenia na mieru
Či už potrebujete kartónové škatule, bublinkovú fóliu alebo výplňový papier, u nás si vyberiete. Pozrite si prehľad obalov a obalovej techniky v našom e-shope. A ak máte akékoľvek otázky, zavolajte svojmu obchodnému zástupcovi alebo na zákaznícku podporu a spolu vymyslíme ideálnu výbavu pre vás a vašich kolegov.